Korter valmis notaritehingu hetkeks

Teate ju küll seda, kui käite töövestlusel ja mainitakse igasuguseid boonuseid, mida ettevõte oma töötajatele pakub – tavaliselt on selleks spordikompensatsioonid ja puuviljad kontoris, am I right? No Alex selles suhtes töötab väga õiges sektoris, sest temal on olnud tööandjate boonused veidi teistsugused, aga samas ehitussektorile vägagi asjakohased. Küll aga oleme aru saanud, et väga suur hulk töötajatest sellegipoolest neid lisahüvesid tihtipeale ei kasuta.

Meie aga ei ole võimalust kasutamata jätnud ja oleme tegelikult kahel korral saanud võimaluse soetada uusarenduse kortereid soodsama hinnalipikuga. Ka tänase blogipostituse „kangelane“, milleks on 2-toaline uusarenduse korter, on soetatud nn eelmüügist, mida töötajatele eelisjärjekorras pakuti. Nii õnnestus meil tegelikult valida välja endale kõige sobivam korteri plaan ja saime seda teha omajagu soodsamatel tingimustel. Kui Alex numbrid Excelisse pani, siis oli tal nägu naerul ja rahakoti rauad valla!

Mäletan nii selgelt, kuidas tollel hetkel oli meil parasjagu käsil kesklinna AirBnB projekt ja kogu vaba raha läks sinna. Õnneks tuli võlaõiguslikku lepingut sõlmides maksta sissemakseks „vaid“ 10% korteri maksumusest. Seda lugu, kuidas hakkasime raha kokku kraapima, pole enam isegi mõtet rääkida, sest alati langevad kõik projektid ühte ajalisse auku ja raha kokku kraapimise protsess ei ole enam meie jaoks midagi uut. Oleks me veel teadnud, et paari kuu pärast peale notarit ootab meid ees ärimaja ost, mis on tänase hetkeni meie suurim rahaneelajast projekt. Aga oh well… 10.05.2023 sai korter paberil soetatud ja 10% sissemakset tasutud. Tollel hetkel olime väga rahul sellega, et meil on nüüd ekstra 1+ aastat enne, kui peame korteriga reaalselt midagi tegema hakkama.

Esialgu pidi korter valmima 2024 november, aga juba suve alguses oli selge, et see valmib päris mitu kuud varem. Mis tavaolukorras oleks ju positiivne uudis, aga meie jaoks tuli see kõikide muude olemasolevate projektide vahele pigem ühe päris piraka lisakohustusena. Lugesime ka kokku, et tol hetkel oli meil käsil 5 suurt projekti, mis vajasid väga palju hands-on suhtumist ja tegutsemist. Aga mis seal ikka, pidasime plaani ja hakkasime toimetama.

Ühe suure eelisena oli meil võimalik korterisse ligipääs saada enne notari toimumist. Nii saigi paika pandud eesmärk korter täielikult sisustatuks saada notari päeva seisuga. Ma ei tea, kas me ise ka päriselt seda seatud eesmärki uskusime, aga järjepidevalt selle nimel vaeva nägime küll.

Lasime korteris teha ka teatavaid muudatustöid ja näiteks pidasime seekord oluliseks ära lahendada ka jahutuse teema, mis meie hinnangul võiks tõsta meie positsiooni teiste sarnaste toodetega turul. Kogu ehitusliku poole ja vajaliku sisendi andmisega tegeles Alex. Eliis samaaegselt sai hakata kokku panema kogu sisustuseelarvet ja toodete valikut. Ütleme nii, et sellised korterite sisustuse protsessid on meil omavahel nii paigas, et igaüks teab täpselt, mida ja kuidas on vaja teha ja omavaheline koostöö sujub ilma igasuguste takistusteta. Võib öelda, et sellised lihtsamad korteri sisustamise projektid on kahtlemata meie jaoks tänasel hetkel mugavustsooni projektid, aga neid on vahel nii mõnus teha! Tekitab hea tunde, kui tunned, et jagad asja. 🙂

Sisustuse eelarve kokku panek, toodete valimine ja seejärel ka nende tellimine on see aeg, kus üks meist jookseb ennast lolliks ja teisel aega veidi rohkem. Rollid aga saavad üsna kiiresti ringi vahetatud alates hetkest, kui saabuvad tellimusi tuleb hakata kokku panema. Nagu öeldakse, siis „time is money“, aga meil sisuliselt ei ole kumbagi, siis on alati kaalukausil, et kumba ressurssi käesoleval hetkel grammike rohkem on käepärast võtta. Antud projekti puhul oli tugevas miinuses ajaline ressurss ja sellele ei aidanud kaasa ka see, et olime endale planeerinud samasse ajaaknasse puhkuse Kreekas. Nii siis lugesime oma sendid üle ja kasutasime Alexi häid koostööpartnereid, kes aitasid meil mööblit kokku panna, korraldada kogu transporti ja olla kohapeal, kui seda mingitel (loe: päris mitmetel) kordadel oli vaja. Ehk alati on võimalus delegeerida ja tegelikult ongi nii vahel mõistlikum (sellest arusaamist õpime me ka ise alles).

“Delegeerimise kunst” ehk korter valmis samal ajal, kui meie Kreeka päikest nautisime

Muidugi enne reisile minekut lasime ise korteris väga pikkasid õhtuid ja seda kõike eesmärgiga saada mingisugused pildid korterist tehtud. Mõte oli panna puhkuse jooksul üürikuulutus üles, loodetavasti selle aja sees korter valmis saada ja siis peale puhkust kohe vaatamisi teha.

Ütleme nii, et puhkusele mineku päevaks ei olnud meil veel kööki, valgusteid ja päris mitmeid sisustuselemente. Aga pildid saime tehtud! Tegime pildid magamistoast, vannitoast ja esikust, mis olid selleks hetkeks valmis (ja piisavalt hea nurga alt, et puuduolevaid elemente näha ei oleks).

Esmakordselt otsustasime proovida Rendini keskkonda. Kuna oleme aegamööda endale valmis saanud väga sisuka üürilepingu põhja, mida juhtumite põhiselt oleme ajas täiendanud, siis Rendini lepingu osas saime eeltöö juba varem ära teha. Sisuliselt võrdlesime oma lepingu põhja Rendini poolt pakutavaga ja peab ütlema, et üsna põhjalik ja kõikehõlmav põhi on neil kasutuses. Osad tähelepanekud siiski suutsime teha ja saime need täiendavate punktidena nende lepingusse lisada.

Niisiis ei jäänudki muud üle, kui vaid olemasolevad pildid Rendini platvormile lisada. See siis juhtus paarkümmend minutit enne lennujaama poole sõitmist.

Viimasel ajal sellist asja ei ole ette tulnud, aga paari esimese minuti jooksul laekus meile esimene huviline. Ütleme nii, et olime positiivses mõttes üllatunud. Aga lõppkokkuvõttes saimegi reisi jooksul kõikide huvilistega vaatamised kokku lepitud. Puhkuse sisse jäi ka köögi ja muu mööbli paigaldus, milledest pildid saime samuti huvilistele saadetud.

Reisilt tagasi tulles teadsime, et üks päev on vaja veel ära pingutada, st paigaldada veel viimased valgustid ja kokku panna üksikud elemendid ja koristusega korterile veel viimane lihv anda. See kõik juhtus reisi järgsel päeval, kuhu oli planeeritud ka notaritehing.

Notaritehinguga sama päeva õhtusse olime juba kokku leppinud ka esimesed vaatamised. Ütleme nii, et tolmuimeja undas viimase sekundini enne, kui esimesed huvilised kohal olid. 😀

Kuna kõik, kes korterit vaatamas käisid, olid sellest koheselt ka huvitatud ja endale sobiva kandidaadi olime samuti leidnud, siis viimased vaatamised otsustasime tühistada ja edasi liikuda juba selle sobiliku kandidaadiga.

Ehk et kui kolmapäeval oli notar, siis uue nädala esmaspäeval tegime korteri üleandmise! Korralik maratonispurt oli see lõpp ikka 🙂 Aga tehtud saime!

Kahtlustasime küll, et meie vahepealne puhkusereis võib kogu protsessi aeglustada, aga asjade edasi delegeerimine päästis meid ajaliselt ikka metsikult ja saime väga tempokalt projekti valmis.

Ehk kokkuvõttes 4 päeva notaritehingust! See on vist ka meie isiklik rekord! Seda muidugi tänu võimalusele korteris varem tegutsema hakates.

Projekt kulges nii kiiresti, et kui tavaliselt on ainus mõte sisustuspoodidest eemale hoidmine, siis hetkel täitsa suudaks veel miskit ette võtta. Õnneks või kahjuks kohe varsti saame seda ka teha… 🙂

Jäta Kommentaar