Üks aasta lühiajalist majutust – osa 1

Kes meid on juba pikemalt jälginud, siis mäletab meie eelmise aasta kesklinna korteri projekti, millest me päris mitu head kuud muudkui rääkisime. Tänaseks on tolle korteri ostuhetkest möödas juba rohkem kui aasta ning juulis täitub aasta hetkest, mil panime selle sama korteri kuulutuse ülesse AirBnB keskkonda.

Milline teekond on see ikka olnud!

Nüüd, aasta aega hiljem, võime öelda, et asi hakkab selgeks saama.

Aga tänases blogipostituses panemegi kirja enda mõtted seoses AirBnB projektiga – mida me oleme selle aja jooksul õppinud ja kuidas meil tänasel hetkel läheb?

Oleme seda ka varasemalt juba välja kommunikeerinud, aga ei saa mainimata jätta, et alguse kuud olid ikka väga keerulised ja panid endas korralikult kahtlema. Meil oli omavahel lugematu arv kordi arutelusid, kus mõtlesime, et üürime selle pikaajaliselt välja, et süda oleks rahul ja igakuine üüritulu kindlas summas garanteeritud. Isegi täna, aasta aega hiljem, saab öelda, et neid üsna lühikese etteteatamisajaga tühistamisi võib ette tulla ja see on selle ärimudeli juures paratamatu. Mis aga on võrreldes algusajaga muutunud, on meie enda suhtumine sellesse. Tänasel hetkel võtame seda paratamatusena ja liiga palju selle pärast ei stressa. Aga alguses suutis see ikka endast korralikult välja ajada.

Mis teeb selle alguse siis nii keeruliseks? Ütleme nii, et see esimeste broneeringute saamine oli paras peavalu. Nimelt AirBnB algorütm on üles ehitatud selliselt, et kui külastajate tagasisidet ei ole, siis sinu kuulutus asub kuskil kõige lõpus kohas, kuhu enamik külastajaid oma otsinguid tehes ei jõuagi. Nii et, kui olete kunagi kasutanud AirBnB teenust ja saate hiljem kirja sisuga, et majutaja oleks väga tänulik tagasiside eest, siis põhjus on väga lihtne – mida rohkem positiivset tagasisidet, seda üleval pool majutaja oma kuulutusega on. Meil muutus olukord oluliselt lihtsamaks, kui olime kirja saanud 3 esimest positiivset tagasisidet, pärast mida klientuur hakkas kasvama. Aga ilma naljata, see võttis ikka omajagu aega! Arvestades seda, et kõrghooaeg Eestis on suvekuud ja meie saime kuulutuse üles alles juulis, siis oli see parajat ärevust tekitav.

Kindlasti aitas broneeringute saamisele kaasa ka see, et ühel hetkel otsustasime lasta pildid teha professionaalsel fotograafil. See vahe oli metsik, mida korralikud pildid kuulutuse üldisele kvaliteedile juurde andsid. Alguses jällegi võib tunduda „mõttetu“ kulutus, aga pikas jooksus annab tohutult juurde ja jätab ka üldiselt professionaalse mulje.

Meie hinnangul on paar nüanssi, mis juba algusest kohe broneerimise võimalusi suurendavad, ja mida me ka ise arvesse võtsime.

Olulist rolli mängib sisustus ja et kõik igapäevaeluks vajalik oleks külaliste jaoks olemas. Siinkohal oli hea teha endale üks mõtteharjutus, et kui ise kuskile reisinud olema, et mis on need must have asjad, mida majutusasutuselt ootame. Näiteks on meie jaoks selliseks elemendiks kohvimasina olemasolu – ilma selleta naljata kuskil majutust ei broneeriks.

Must have!

Samuti oli eesmärk teha korter võimalikult peresõbralikuks, mis tähendas ka väikelastele mõeldud asjade ostmist. Kuna meil endal lapsi ei ole, siis ei jäänud muud üle, kui konsulteerida enda sõpradega, kellel on väikesed lapsed. Nii saime paika sisendi toodete osas, mida lastega pered mugavaks olemiseks kindlasti vajavad.

Tänane trend, mida oleme enda AirBnB-s toimetamise ajal näinud, on kodukontori populaarsus. Ehk väga paljud meie külalistest on reisinud Eestisse eesmärgiga siit kodukontorit teha. Mis meie jaoks tähendab, et peavad olema loodud head tingimused selle võimaldamiseks. Nii oli meil läbi mõeldud kodukontori lahendus selliselt, et ka ise oleksime heameelega nõus sealt korterist kodukontorit tegema. Lisaks sisustuse poolele on kodukontori tegijate jaoks väga olulisel kohal hea Wi-Fi ühendus. Läbi sai mõeldud ka suvine lahendus jahutuse näol, et oleks jällegi mugav olemine. Peale seda, kui endale koju jahutuse panime, siis enam tagasiteed sealt ei olnud! 😀

Suvine life saver!

Meil on 3-toaline korter, millest üks tuba ongi vaid kodukontori tarbeks. See tähendab, et alles jääb elutuba ja magamistuba. Meie jaoks oli oluline, et meil oleks võimekus majutada rohkem kui kahte inimest. Niisiis sai valitud lahtikäiv diivan, mis omakorda mahutaks vajadusel veel kahte inimest. Seda võimalust on päris paljud meie külastajad ka kasutanud. Tavaliselt antakse see meile infona ette, et siis meie koristusteenindajad saaksid ka diivanile voodikohad külastajate saabumise hetkeks valmis teha.

Kõikide selliste detailide läbimõtlemine tagab selle, et korter oleks sobilik võimalikult laiale külastajate profiilile.

Üks asi on detailide läbimõtlemine külastajate perspektiivist, aga teine asi on muuta kogu süsteem enda jaoks võimalikult automatiseerituks.

Mõned nipid, kuidas muuta süsteemi võimalikult automaatseks:

  • AirBnB süsteem lubab ajastada automaatseid teavitusi, mis lähevad külastajatele infona välja kohe, kui nad on näiteks korteri broneerinud või kui näiteks korterist lahkunud;

  • Meie oleme kokku pannud põhjaliku kirja, mille alati külastajatele meilile saadame. Antud informatsioon sisaldab kõiki juhiseid ja juhendeid, mis on füüsilisel kujul ka korteris olemas. Juhised on koostatud selles osas, et kuidas korterisse jõuda, kuidas sisse pääseda jms. Juhenditeks oleme kokku pannud sellised üldised soovitused, et näiteks kuhu soovitame Tallinnas sööma/jooma minna ja mida üldse siin tasuks teha ja milliseid kohtasid külastada. Kuna meie korteris on külastajateks valdavalt välismaalased, siis on nendest juhenditest palju kasu olnud.

Juhendid ja juhised, mis lähevad külalistele nii digitaalsel kujul, kui ka on leitavad korterist!
  • Kooduluku paigaldamine korterisse. Esialgu tundus see meile kui suur väljaminek, aga tänasel hetkel ikkagi väga mugav lahendus. Kindlasti kasutame seda lahendust ka  tulevastes AirBnB projektides. Igakordselt on võimalik külastuse raames genereerida uus kood. Puhastusteenindajatel on veel omakorda enda kood. Ühesõnaga, seda koodluku lahendust soovitame kahe käega!

Lisaks süsteemi automatiseerimisele on hulganisti muid nippe/trikke, mida meie selle aasta jooksul oleme õppinud. Kui me aga kõik märksõnad endale kirja panime, siis tuli kokku korralikult pikk romaan, mis tähendab, et jagame selle postituse hoopis kaheks ja jätkame juba järgmises blogipostituses, kus loetleme üles kogu oma ülejäänud teadmiste paketi.

Mida aga sellest postitusest kaasa võtta, siis kindlasti tuleb AirBnB-ga tegelemisel arvestada, et algus ongi keeruline ja asja käimasaamine võib aega võtta. Kui see alguse faas üle elada, siis edasi läheb juba lihtsamaks!

Seniks stay tuned AirBnB jätkupostitusele, mida juba eriti usinalt kribamas oleme!

NB! Jätkupostituses proovin välja vaadata ka reaalset statistikat meie AirBnB korteri osas!

Jäta Kommentaar