Nagu lubatud, siis jätkame AirBnB senise teekonna jooksul õpituga!
Nii nagu ka eelmises postituses sai mainitud, siis algus ei olnud kindlasti mingi mee lakkumine. Kuna asja käima saamine võttis aega, siis olime otsustanud, et esimesed kuud koristame ise korterit. Reaalsuses tähendas see seda, et kui olime päevatöö lõpetanud, siis õhtuti olime korteris toimetamas. Need päevad olid nii pikad ja väsitavad ja ausalt öeldes tuli päris kiirelt korralik väsimus peale. Seda ilmselt ka seetõttu, et tavaliselt peale väsitavat korteri ehitus- ja sisustusprotsessi saab korteri üürile antud ja sealkohal saab ka meiepoolne suurem töö tehtud. Nüüd aga peale pingelist renoveerimisprotsessi saime uue kohustuse kaela, millega tegeleda.
Esimesed 2 kuud tegime kõik koristamised ise ja siis, kui juba broneeringuid hakkas peale viskama, otsustasime hakata koristajaid otsima. Polnud sugugi lihtne, ausalt öeldes. Lõpuks sai Alex oma kunagise halduri aegade tutvusi ära kasutada ja selle kaudu leidsime endale toredad koostööpartnerid, kellega tänase päevani on koostöö edukalt sujunud.
Nüüd tagant järgi mõeldes oli tegelikult väga hea, et esialgu koristamised ise ära tegime. See andis meile hea ettekujutuse, mida hiljem koristajatelt tahta/eeldada. Reaalsuses tuli koostöö alguses ette olukordasid, kus ikkagi mingeid nüansse pidime üle kommunikeerima, et saaksime täpselt seda teenust, mida oma vaimusilmas ette kujutasime. See kõik andis meile sisendi, et kokku panna korralik koristusjuhend, mille hiljem välja printisime ja korterisse viisime. Me küll ei kohusta koristajaid seda rangelt täitma, aga samas eeldame, et kõik koristusjuhendis väljatoodu saaks tehtud.
Siinkohal tulebki aru saada, et puhastusteenindajad ei mõtle samamoodi nagu meie korteri omanikena. Ehk et mingid asjad ongi mõistlik kooskõlastada omaniku perspektiivist lähtuvalt.
Tänasel hetkel tegelikult olekski ebarealistlik jõuda koristamise poolega ise tegeleda, sest väga tihti tuleb ette olukordasid, kus ühed külalised lahkuvad kell 12.00 ja uued saabuvad juba kell 15.00. See tähendab seda, et koristajate graafik peab olema piisavalt paindlik, et neil oleks igal juhul võimalik koristamine ära teha selle kolme tunnise akna sees.
On väga oluline puhastusteenindajate puhul leida usaldusväärne kontakt, kellele saab kindel olla. Puhastusteenindajat valides on oluline kiire reageerimine. Seda eriti esimestel kuudel, kui broneeringuid veel nii palju ei ole ning siis võib viimase hetke broneerijaid olla omajagu. Sellistes olukordades on puhastusteenindaja kiire reageerimine eriti hädavajalik.
Ühe toimiva tegevusena oleme koostanud eraldi külastajate meelespea, kuhu oleme kirja pannud peamised korteri reeglid. Lisaks üldisele jutule on seal näiteks palve, et peale külastust inimesed ise prügi ära viiksid ja nõudepesumasina tööle paneksid. Esiteks lihtsustab see koristajate elu ja samas hoiab neil ka koristusele kuluvat aega kokku.
Kui veel puudutada koristusteemat, siis üks asi, mis tuleb kindlasti läbi mõelda, on pesu pesemise kord. Esiteks tuleb koristajatega kokku leppida hinnastamisel see, kas pesu viimine ja toomine pesumajja on juba hinna sees või on see täiendavaks kuluks. Olenevalt korteri asukohast tuleb hinnata sealjuures ka seda, et kui kaugel lähimad pesumajad asuvad ja milline ajaline lisakulu see koristajate jaoks on. Teise variandina saab läbi mõelda, millised oleksid alternatiivid pesumaja teenuse asemel. Ehk et sellised kokkulepped tuleb samuti läbi mõelda, tasuvusarvutusi tehes arvesse võtta ja leida enda jaoks see sobivaim variant.
Me muidugi olime teadmisel, et AirBnB-d tehes pesu kulub, aga reaaluses ei osanud me ikkagi ette kujutada, kui palju seda tegelikkuses vaja läheb. Tuleb arvestada, et pesu tuleb paari kuuliste intervallide tagant osaliselt välja vahetada, sest päris palju on määrdumisi, mis pesu järgselt täielikult maha ei tule. Ehk jällegi oluline nüanss, mida on tasuvusarvutuses vajalik kajastada.
Oleme seda teemat palju arutanud omavahel ning tavaliselt peamiselt ajendatult sellest, et inimesed, kes ise kinnisvaraga ei tegele, kuidagi arvavad, et tegemist on jube passiivse sissetuleku allikaga. Pikaajalise üürimise puhul on tegemist oluliselt passiivsema tegevusega, kuid lühiajalise majutuse puhul on väga oluline, et oleksid alati külastajate jaoks kiiresti kättesaadav. Mis tegelikult tähendab seda, et pead alati olema valmis reageerima – olgu kellaajaks kell 22.00 õhtul või kell 5.00 varahommikul. On väga palju inimesi, kes korralikult meie poolt saadetavaid juhendeid läbi ei loe ja nende inimeste puhul on tavaliselt oodata kas kõnet või AirBnB vahendusel ühenduse võtmist seoses korterisse pääsemise või mõne muu üldkorraldusliku küsimusega. Ütleme nii, et see on külastajate seisukohast ka arusaadav ootus, sest kui inimene talvel õues maja ees külmetab probleemiga lockboxi avamisel, siis kiire vastus on kindlasti eelistatud 😀
Kui juba külastajatest ja nende ootustest rääkida, siis lisaks kõigele hindavad inimesed väga personaalset lähenemist. Ehk et meil on tänaseks tulnud ette olukordasid, kus meil on tekkinud korduvkülastajad. Meil on külastajatele lauale alati jäetud pisike meene šokolaadi näol, kuid kui tegemist on olnud korduvkülastajaga, siis oleme ostnud mõne „erilisema“ šokolaadi ja juurde kirjutanud ka väikese kirja. Senini on olnud see väga tore üllatus kõigile külalistele ja oleme saanud selles osas palju kiidusõnu.
Lõpetuseks mõtlesime kirja panna osad põhimõtted, mida oma tegutsemise aja jooksul oleme järginud ja mis on meid sellel teekonnal aidanud:
- Meie oma majutuses oleme välistanud võimaluse broneerida korterit üheks ööks. Meie AirBnB korteris on kaks ööd minimaalne majutuse kestus. See kindlasti vähendab meie halduskoormust ning teisalt hoiab eemale üheks õhtuks „pinda“ otsivad pidutsejad.
- Meie korter on saadaval vaid AirBnB rakenduse kaudu, mis tähendab seda, et kõiksugu teised platvormid oleme enda jaoks välistanud (nt Booking). Seda eelkõige AirBnB algoritmi pärast, mis mängib oluliselt majutaja kahjuks, kui liiga palju kuupäevasid on kalendris kinni pandud. Ehk meie eesmärk ja fookus on olla edukas ühe platvormi siseselt ja oleme selleks teadlikult valinud AirBnB.
- Oluline on kasutada ka vajaduspõhist hinnakorrigeerimisest vastavalt hooajale ja vastavalt täituvusele. Meie oleme põhimõttega, et pigem laseme veidi öö hinda alla, kui hoiame korterit täitsa tühjana. Nii oleme suutnud täituvuse protsendi hoida küllaltki kõrgena.
See kõik on viinud meid sinna, et oleme saavutanud Super Host staatuse ja suutnud seda ka hoida. Kindlasti on meie eesmärk selle sama staatuse hoidmise nimel edaspidigi vaeva näha. Asja tuleb teha hingega ja siis väljendub see ka tulemustes!
Tulevikus soovime kindlasti enda portfelli mõne AirBnB projekti veel lisada. Nüüd oleme saanud läbi teha hea kooli ja tundub, et asja ka enda jaoks jooksma panna.
Lõppkokkuvõtteks saab öelda, et tegemist AirBnB korteritega jagub oluliselt rohkem, kui pikaajalise üüri puhul, kuid see kajastub selgelt ka tulususes. Kindlasti ei õnnestuks meil korteri eest saada üüri samas summas, mida hetkel lühiajalise majutusega teenime. Siinkohal on oluline tasuvust hinnata aasta lõikes ja mitte nii palju keskenduda üksikutele kuudele, sest tegemist on sesoonse ettevõtmisega ja aasta jooksul on selgelt eristatavad kuud, kus külastajaid on vähem. See aga on paratamatus ja tuleb vaadata laiemalt pilti.
Igatahes, nüüd oleme saanud oma AirBnB mõtted kirja ja loodame, et oleme saanud anda ka teile väikese sisendi sellesse põnevasse maailma.