AirBnB õppimisprotsess ja ärimudel

Tänases blogipostituses oleme lubanud teha väikese ülevaate oma senisest AirBnB teekonnast. Tänaseks hetkeks oleme AirBnB-ga toimetanud pea 7 kuud. Ütleme nii, et need on olnud väga õpetlikud 7 kuud! See on ühest küljest piisavalt pikk aeg, et saaksime oma esimesi muljeid jagada, aga samas piisavalt lühike aeg, et tegelikkuses on õppimist ja arenemist veel omajagu!

Aga tänases blogipostituses jagamegi oma senist õpiteekonda ja loodetavasti samas valdkonnas tegutsejad saavad kogeda kas äratundmisrõõmu või mõne mõtte, mida kõrva taha panna.

Ilma pikema sissejuhatuseta saab jagada õppimiskohad järgmistesse kategooriatesse:

Kuluallikad ja võimalikud kulude optimeerimise võimalused

Kulude efektiivsuse vaatenurgast tuleb mõelda nii, kuidas oleks kõige mõistlikum pesumaja kulusid arvestades. Näiteks saime teada, et väga paljudes AirBnB-des ei ole hommikumantleid, sest see oleks täiendav kuluartikkel, kui musta pesu pesumajja viia. Näiteks Tallinna kesklinna korteris, kus kogu korteri üldine mulje on “rikkalikum”, siis seal on meil külastajatele ka hommikumantlid. Samas aga Kuressaare korter, kus me suvel AirBnB-d tegime, siis sinna olime “targa” peaga ostnud hommikumantlid ja alles siis jõudsime arusaamale, et tegelikult seal me seda lisakulu juurde võtta ei taha. Õnneks oli meil Tallinna korter, kus saime hommikumantlid kohe kasutusele võtta. Aga sellisele detailile alguses kohe mõelda ei oskagi, kui ei ole varasemalt majutusäriga kokku puutunud.

Esimesena sai AirBnB-d katsetatud Kuressaares ja kuna me ise igapäevaselt Kuressaares ei toimeta, siis oli vaja kindlasti leida usaldusväärne koristaja. Samas aga oleme arvamusel, et alati tuleb asjad ise läbi teha, et aru saada, mida ka teistelt hiljem nõuda. Nii sai ka esimene koristus Kuressaare korteris ise teostatud. See oli hea võimalus näha, milline näeb korter pärast külalisi välja ja kui palju on reaalselt vaja koristada (see aitas meil hiljem koristuse hinda reguleerida ka Tallinna korterisse koristajat otsides). Muidugi, kõik külalised on erinevad ja ka korteri seisukord ei pruugi alati olla samasugune. Aga meie jaoks andis see hea sisendi, mida saime ka järgmise projekti raames ära kasutada.

Et Tallinnas, kus on pakkumus suurem, oli ka keerulisem AirBnB-d alguses käivitada, siis esimesed 1,5 kuud koristasimegi korterit ise. See oli veel see aeg, kus ajaliselt mängiski ideaalselt nii välja, et saime peale tööpäeva lõppu koristama minna, kui selleks vajadus oli (sest korteri täituvus ei olnud nii suur). Samas aktiivselt tegelesime ka koristaja otsimisega, sest pikas plaanis koristamine ei ole kindlasti asi, millele enda ressurssi oleksime tahtnud panustada.

“Tavalised” õhtud peale tööpäeva 🙂

Kuskil 2 esimese kuuga saime asja nii käima, et enam tegelikkuses ei suudakski me koristusgraafikut ise hallata. Tihti peale on nii, et ühed külalised lahkuvad kell 12.00 päeval ja järgmised saabuvad kell 15.00. Ehk koristajal on seal paari tunnine ajaline aken, mille jooksul on vaja koristus ära teha.

Check-listid ja juhendid

Samas jällegi see esialgne ise koristamine andis meile hea sisendi, mille pinnalt koristajale koostada juhend, mis on vaja igal koristuskorral üle vaadata ja ära teha. Võite küll mõelda, et veidi paranoiline on teha koristajale koristamise juhend, aga tegelikkuses on see olnud hea alguspunkt, millele viidata.

Üks lihtne näide: meil on korteris kapselkohvimasin, mis ei ole just kõige odavam kohvi valmistamise viis. Ajal, mil veel koristamisjuhend oli meie poolt vormistamisel, jätsid koristajad terve paki kapsleid külastajatele. Ütleme nii, et kohvi kulus rohkem, kui me jõudsime seda poest juurde käia ostmas. Juhendis aga on ilusasti kirjas, et külastajate on mõeldud inimese kohta 1-2 kapslit päevas. Kulude optimeerimise mõttes jällegi ülioluline koht, millele kohe alguses ei olekski osanud tulla. Ehk meie koristamise juhend ei õpeta koristajat koristama, vaid annab üldise ülevaate asjadest, millele võibolla ise ei tule, kui kulude poolega tegelema ei pea.

Samuti koristamise puhul mingid väikesed pisiasjad, mis võibolla igal korral meelde ei tule, siis on hea, et on ees nö koristamise check-list, mida üle vaadata. Nii saame olla kindlad, et asjad on nii, nagu meie seda enda vaimusilmas ette kujutame. Koristusliste kokku pannes igal uuel koristusringil tekkis täiendavaid mõtteid ja tähelepanekuid, mida sai veel listi lisatud. Ilma koristuslistita ei saa eeldada, et koristaja oleks pidanud ise mingile asjale tulema. Ehk meie poolt on koristajale põhjalik koristamise sisend selles osas, mida me ühelt koristuskorralt ootame.

Enne, kui me kogu AirBnB maailma sukeldusime, siis tegime päris omajagu uurimustööd, et mida tasuks meeles pidada ja kuidas mingeid asju võimalikult efektiivselt korraldada. Nii näiteks otsustasime osta Etsy kaudu visuaalselt ilusad põhjad, millele kirjutasime juurde nö majareeglid ja juhendid. Seal oleme välja toonud olulisemad punktid, mida enda külastajatelt ootame. Muuhulgas näiteks, et oleksime väga tänulikud, kui nad prügi ise välja viiksid. See siis omakorda vähendaks tööd koristajatele. Samuti oleme seal maininud, et enne minekut võiksid inimesed ise nõudepesumasina tööle panna. Jällegi, väga väike asi, mis võiks koristaja elu lihtsamaks teha. Üllataval kombel enamik inimesi loetletud tegevusi ka teeb!

Juhendid raamisime ära ja panime korteris nähtavatesse kohtadesse

Halduskoormus ja kiire reageerimine

Personaalne lähenemine on miski, mis enamikes inimestes tekitab positiivse meelestatuse. Seda oleme silmas pidanud ka AirBnB puhul. Näiteks jätame alati külalistele šokolaadi või mõne väikese meene. Väga väike žest, mida oleks ka endal kindlasti hea meel saada.

Kiire suhtlus kas külastajatega või potentsiaalsete huvilistega on samuti väga oluline. See aitab jällegi majutuskoha heale ratingule kaasa. Samas aga tähendab see, et pead alati olema justkui onlines.

Seda oli rohkem esimestel tegutsemise kuudel, kus piltlikult pea iga teise külastusega tuli välja seikasid, millega tuli tegeleda. Näiteks olime ilusasti ostnud kõik uued potid ja pannid, mis olid mõeldud tavalisele pliidile. Viimasel hetkel ehituse käigus aga otsustasime pliidiplaadi välja vahetada. Uus pliidiplaat oli induktsiooniga, mis tähendab, et ühel õhtul saime kirja, et inimesed ei saa süüa teha. Meie jaoks tähendas see kiiret tegutsemist ja ebamugavuse tekitamise eest tegime omalt poolt ka väikese kingituse külastajatele. Meie kiire reageerimine ja väikene kingitus päästsid meie jaoks antud olukorra.

On ette tulnud ka juhtusid, kus näiteks Wifi on jamanud. Siis jällegi on vaja olnud kiirelt reageerida, et inimestele mitte tekitada ebamugavusi.

Tänaseks hetkeks oleme kõik tekkinud olukorrad suutnud lahendada, aga kindlasti tasub AirBnB-ga toimetades meeles pidada, et vahetevahel võib tulla ette olukordasid, kus on vaja kiirelt olemas olla. Mis tähendab seda, et Eestist eemal olles oleme alati kellegagi lähedastest rääkinud, et keegi saaks vajadusel reageerida. Eriti oluline oli see just esimestel kuudel, kus selliseid olukordasid võiski tihedamini ette tulla. Muidugi alternatiivina saab endale leida ka halduri, kes kogu sellise igapäevase suhtluse enda peale võtab. Meie hetkel haldame ja korraldame kõike ise. Kui koristaja võtmine oli meie jaoks must have, siis halduri võtmisele me tänasel hetkel veel kindlasti ei mõtle.

Pole paha nii neid AirBnB asju ajada 😉

Ärimudeli eripärad

AirBnB rakendus töötab selliselt, et esimesi broneeringuid on väga raske saada, sest sinu kuulutus on kuskil nimekirja lõpus ja tavaliselt on see ka põhjus, miks esimeste broneeringute saamine võib oodatust kauem aega võtta. Samuti on väga olulisel kohal külastajate tagasiside. Ehk meie alati eraldi kirjutame, et oleksime tänulikud tagasiside eest. Sest jällegi, mida rohkem on tagasisidet, seda ettepoole on võimalik listis pääseda.

Kuskilt kuulsime, et kui 3 positiivset tagasisidet oled kätte saanud, siis vaikselt on võimalik ettepoole pürgima hakata. Ehk kokkuvõttes asja käima saamine võttis aega kauem, kui me oleks osanud arvata. Teise AirBnB korteriga olime ise juba chillimad, sest teadsime, et oleme teinud head tööd ja küll see külastatavus ka järele tuleb.

Eks neid õppimise kohtasid ja väikeseid nüansse on veelgi, aga kõike siin blogipostituses kajastada ei jõua. Aga näiteks oleme AirBnB rakenduses paika pannud endale sobivad reeglid ja majutamise põhimõtted (näiteks ei ole võimalik meie korterit rentida ühe öö kaupa jne).

Lühikese tegutsemisajaga oleme välja teeninud Superhost staatuse!

Ehk kokkuvõtvalt need viimased 6-7 kuud, kui oleme selle teemaga rohkem kokku puutunud, oleme tohutult õppinud ja ilmselt järgmiseid AirBnB projekte tehes juba kordades targemad!

Iseenesest on tegemist ägeda majutusvormiga pikaajalise üüri kõrval ja võimaldab ka kuus rohkem teenida, kui sellega aktiivselt teenida. Kui esialgu olid meie sissetulekud tagasihoidlikud, siis tänaseks on need suuremad kui oleksime pikaajalise üüriga saavutanud. Muidugi toimetamist on ka rohkem 🙂

2 thoughts on “AirBnB õppimisprotsess ja ärimudel”

  1. Väga tublid!! Huvi pärast küsin, et miks bookingut ka samaaegselt kasutanud ei ole? Me siin ka just hakkasime just ühte korterit esimest korda elus lühiajaliselt välja üürima ja ütleks, et esimese kahe nädalaga 90% bronnidest on tulnud just bookingust..

    ja siis veel üks küsimus – kuidas te endale koristaja leidsite? 🙂

    Vasta
    • Tere, Kati!

      Esmalt ilusa ja edukat uut aastat!

      Lisame omapoolsed mõtted:
      1) Tegime alguses taustatööd ja selle põhjal otsuse, et katsetame ühte platvormi korraga. Täna võime öelda, et see on ennast õigustanud ja meie täituvus korteril on ca 70%. Lisaks toetab seda Airbnb algoritm, mis nimelt võtab arvesse “suletud” päevi ehk mida rohkem host oma kalendrit külalistele sulgeb, seda allpoole kuulutus külaliste vaates kukub.
      2) Koristaja leidsime läbi tutvuste. Nimelt on Alex varasemalt töötanud kinnisvara korrashoiu valdkonnas, kus puutus igapäevaselt kokku puhastusteenidajatega.

      Eliis&Alex

Jäta Kommentaar