Kuidas anda 24-tunniga korter üürile?

Oleme pikalt lubanud teha blogipostitust meie viimasest kahest Kuressaare üürikorterist. Seekordses blogipostituses läheme natuke rohkem detailidesse, et näha, kuidas meie 4. üürikorteri protsess otsimisest kuni üürimiseni välja nägi. Järgmises postituses lahkame meie 5. üürikorteri protsessi.

Korter number 4 – kolme toaline renoveeritud korter

Kuressaare korteri otsingutega alustasime juba käesoleva aasta alguses. Panka tegime esimese taotluse 26. jaanuaril ehk korteri ostmise hetkeks oli meil juba teada, et pank on valmis meie korteri ostu finantseerima.

Korteri leidsime kv.ee koputaja kaudu 5. mail. Korter jäi meile koheselt silma, kuna soovisime oma portfelli lisada suuremat väga heas seisukorras perekorterit. Esmase hinnangu tegime piltide ja andmebaaside põhjal (ehitusregister, kinnistusraamat jms). Samuti oli positiive, et kortermaja on läbimas terviklikku kapitaalremonti ehk tänu sellele paraneb märkimisväärselt elukeskkond korteris.

Kuna kõik vastas meie ootustele, siis pakkusime koheselt omanikele välja ka broneerimislepingu, mille sõlmisime 6. mail. Nimelt praeguses turuolukorras soovisime olla sammu ees ehk hea tehingu kindlustamiseks pidasime mõistlikuks koheselt sõlmida broneerimislepingu (olime varasemalt mitmest sobivast korterist ilma jäänud, kuna polnud võimalik koheselt vaatama minna). Seejärel leppisime kokku juba korteri vaatamise 7. maiks, et veenduda, kas korter vastab ka ehituslikult meie ootustele.

Kuna kohapeal tutvudes suuremaid probleeme silma ei jäänud (pigem olid tuvastatud mured meie hinnangul marginaalsed ja kergesti kõrvaldatavad), siis olime valmis minema antud tehinguga edasi. Järgmiste sammudena informeerisime panka ja tellisime koheselt ka hindamise. Viimaseks sammuks jäi veel omafinantseeringu leidmine, milleks koondasime kokku kõik oma vabad vahendid ja kasutasime ka perekonna abi. Samal ajal sai kokku lepitud ka notar ehk meil ei jäänud muud üle, kui omafinantseeringu summa kuidagi kokku saada. 😀

Notar toimus 26. mail, kuid tehing jäi lõpetamata, kuna notaribüroo ei olnud viinud panga poolseid tingimusi lepingusse sisse. Ehk siit jälle hea õppetund, et võid ise kõik omalt poolt ära teha, aga lõpuni välja ikka kindel olla ei saa, et kõik õnnestub. Sellest tulenevalt toimus tehingu jätkamine järgmisel päeval ja siis sai ka diil lukku löödud.

Tehingule eelnevalt sai omanikuga kokku lepitud, et korteri üleandmine toimub 24. juulil, mis sai fikseeritud ka notarilepingus. Meile oleks sellega kaasnenud kulud (pangalaenu maksed) ja teisalt poolt tulusid (üüri) poleks laekunud, siis pakkusime välja omapoolse alternatiivi ehk müüja kanda jäid 100% notari tehingu kulud, mis olid suurusjärgus 1000€ (müüjad olid nõus maksma ka meie hüpoteekide ja refinantseerimistega seonduvad kulud).

Tehingu toimumise ja korteri üleandmise vahel ei istunud me käed rüpes, vaid sellel ajal alustasime sisustuselementide tellimisega ja panime üles ka üürikuulutuse. Vahepeal tuli muidugi korter nr. 5, mille protsessist kirjutame järgmises postituses. 😉

Korteri kättesaamine eelmise omanikuga oli kokku lepitud 24. juuli hommikuks. Samaks päevaks planeerisime ka potentsiaalsete üürnikega vaatamised. Üürihuvilisi oli meil kokku seitse, kellega proovisime vaatamised kohe samal päeval ära teha. Oli üks selline omamoodi maakleripäev! Kuna nõudlust oli, siis kõik, kes kohtumisele hilinesid või palusid selle üle viia järgmisele päevale, langesid koheselt nimekirja lõppu. Valituks osutus pere lastega, kelle jaoks oli kõige tähtsam võimalikult pikaajalise üürimise võimalus. Samuti tegime sobivatele kandidaatidele taustauuringu (nii krediidiinfos kui ka tuttavate seas – see on suur eelis Kuressaares).

Vahepealse märkusena veel nii palju, et tegelikult oli toredaid üürile soovijaid rohkem kui üks. Üks pere oli eriti sümpaatne ja kuna järgmisel päeval selgus, et meie korter nr. 3 Kuressaare kesklinnas vabaneb, siis nii saigi antud korterit neile pakutud. Nii ka läks, et teine sobiv üürnik on praeguseks ilusasti korterisse nr. 3 sisse kolinud. Meile oli see ideaalne lahendus, kuna antud korteri puhul ei tekkinud vakantsi*.

Aga tagasi meie 3. toalise korteri juurde…

24. juuli õhtul, kui oli mööbel korteris kokku pandud, ei olnud meie “tööpäev” veel sugugi läbi. Ette oli vaja valmistada kogu korteri üürile andmise dokumentatsioon: (i) üleandmisakt; (ii) üürileping; (iii) arve tagatisraha ja esimese kuu üüri tasumiseks; (iv) ühistule teavitamise meil; (v) küsida pakkumised elektrimüügi ja võrgu teenusele.

Eliis tegi dokumentatsiooni ettevalmistusega algust juba siis, kui Alex veel viimaseid mööbliesemeid kokku pani.

Minimaalsete unetundidega saime sellegipoolest 25. juuliks asjad lõpetatud! Õnneks oli meid abistamas suurem “brigaad”:

  • Mööblit panid kokku töömees Alex ja abis käis ka Eliisi ema:

  • Ja, et ikka jõudu jätkuks, siis käis meid vahepeal snäkkidega varustamas Eliisi vanaema:

  • Muidugi ei puudunud ka üllatused. Peale voodi kokku panekut tuli välja, et tellitud madrats on kohale tulnud 20cm kitsamana. Kiire lahendusena tuli meil meelde, et korter nr. 5-st on õiges suuruses madrats üle jäänud ja nii saigi üleandmise hetkeks madrats paika pandud ja ostetud madrats tagastatud.
Muidugi, siin kirjutades võib jääda mulje, et nii rahulikuks me suutsimegi jääda.. tegelikkuses olime juba terve päeva korteris toimetanud ja õhtul ei olnud see mitte kõige toredam üllatus, millega tegelema asuda. Aga hommik on õhtust targem, ehk olukord sai edukalt lahendatud!
  • Ja parim osa ehk korteri üleandmine 25. juulil. Soovime, et meie üürnikel oleks meie korteris võimalikult kodune ja selle puhul on meil kõikidele üürnikele ka sümboolsed kingitused:

Numbritest

Korteri üürihinnaks on 500€ kuus, millega on meie omakapitali tootlikus üle 15% kuus. Kui arvesse võtta veel laenu põhiosa tagasimakse, siis on see number isegi suurem.

Siiski soovime me jääda kahe jalaga maa peale ja oleme valmis ka euribori tõusuks, mis meie tootlikust vähendab. Oleme oma jalgealust kindlustanud sellega, et kogu meie üüritulu on kokku 46% suurem, kui igakuised laenumaksed, mis jätab meile piisavalt suure puhvri manööverdamiseks raskematel aegadel.

* Üürikorterite puhul arvestatakse vakantsiks neid päevi, kui korter ei ole üürilepinguga kaetud ehk kulud on, kuid tulusid ei ole. Ka meie oleme oma äriplaanis vakantsiga arvestanud, kuid teeme kõik selleks, et seda oleks minimaalselt.

Jäta Kommentaar